Jag vill se "Ronnie" i VM


En stjärna som långsamt slockande på fotbollshimlen har de senaste månaderna lyst allt starkare och starkare. Han vann Ballon D'Or två år i rad, 2004 och 2005 samt blev invald i UEFA:s Team of the Year åren 2004, 2005 och 2006. Självklart talar jag om brassen Ronaldinho som länge har utpeckats för att vara fet och haft urusel form.

Nu ger han fotbollsvärlden och dom som tvekat över hans kapacitet svar på tal med att vara en tongivande nyckelspelare i ett Milan som tuffar på i jakt efter Inter i Serie A och jagar ännu en trofé i Champions League. Jag kan utan tvivel säga att den här hösten har varit magisk för hans del och utan tvekan de bästa månaderna sedan han 2008 presenterades som Milanspelare. På 15 startade matcher i Serie A har han presterat 6 mål och 7 assist, något han inte har lyckats med sedan tiden i Katalonien, hos FC Barcelona.

Året är 2010 och det börja luta åt VM i Sydafrika. Brassarna är på jakt efter revansch från VM 2006. Då laget superstjärnor som Kaká, Ronaldinho, Roberto Carlos, Robinho, Lucio, Júlio César m.fl. ansågs brassarna vara nästintill oslagbara. I kvartsfinalen tog det dock tvärnit mot Frankrike, hänförda av en av tidernas absolut bästa fotbollsspelare Zinedine Zidane. Brassarna åkte tillbaka till Brasilien med hängande huvuden och fansen hånade deras kära landslag.

Med i truppen till VM 2010 återfinns stjärnor som Dani Alves, Maicon, Diego, Kaká, Adriano, Robinho och Luis Fabiano. Om jag får säga mitt så tycker jag att Ronaldinho borde ha en självklar plats i VM-truppen, med tanke på hans ständigt höga form den här säsongen. Intressant att se hur det blir och vilka förbundskaptenen Dunga tar ut.

Tror ni Ronaldinho skulle platsa i Brasiliens landslag, skulle ni villa ha med honom eller inte? Skriv gärna en kommentar!

Hoppas ni tycker om bloggen, ha det!

/Mattias

Kommentarer
Postat av: Jacke

säger bara RONALDO!!! DÅ blir brassarna oslagbara

2010-01-12 @ 20:18:39
Postat av: Mattias

ah sanningen!

2010-01-12 @ 22:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0